Ugyan igen erős konkurenciával néz szembe az Apple Music a Spotify és a Google Play Music szolgáltatásokkal, alig három év alatt sikerült 38 millió felhasználóra szert tenniük. Ráadásul egyre dinamikusabban nő a szolgáltatás felhasználóinak száma, hiszen egy hónapja még 36 milliónál álltak, szeptemberben még 30-nál és júniusban csak 27-nél. Ez azt jelenti, hogy 9 hónap, vagyis nem egészen egy év alatt, közel 9 millió felhasználóval gazdagodtak.
A Spotify összesen 71 millió felhasználóval büszkélkedhetett tavaly év végén, vagyis majdnem dupla annyival, mint az Apple Music. Ugyanakkor még csak 15 millió volt nekik, amikor az almás zenei streaming szolgáltatás elindult, úgyhogy még náluk is rohamosabb léptékben fejlődtek az elmúlt 2,5 évben. Bár a helyzet még ennél is árnyaltabb, mert ez a globális piacra igaz csupán. Az amerikai piacon az Apple Music havi növekedése 5%-os, míg a Spotify-é „csak” 2%-os. Ez alapján az amerikai piac már idén nyárra akár az övéké lehet. A világpiacon még folyik a harc.
Az Apple egyébként akkor hozta létre a zenei streaming szolgáltatását, amikor az iTunes áruházban kitartóan esni kezdtek az eladások. Az emberek egyre inkább a zenei streaming szolgáltatások felé fordultak a zenei számok vagy albumok megvásárlása helyett.
Az almás cég negyedéves pénzügyi jelentéseiben nem tér ki külön az Apple Music bevételeire, helyette az App Store szolgáltatások összeségéről szoktak beszámolni, így nem tudni, hogy mekkora bevételük van ebből. A legutóbbi jelentés alapján azonban 18%-os növekedésről van szó évről évre, ami feltehetően a zenei streaming szolgáltatás növekedését jelenti.