A 2018-as első pénzügyi negyedévet (Q1) az Apple 2017. december 30-án zárta. (A pénzügyi negyedév nem azonos a naptári negyedévvel!) Mint minden negyedéves zárást követően, ezúttal is közzétették a publikus számadatokat a negyedéves jelentésükben. Mivel ez az egyik legizgalmasabb negyedév az összes közül a beleeső ünnepi időszak miatt, a sok találgatás után, valósabb képet kaphatunk az iPhone X eladásokról.
Márpedig pont az iPhone X eladások nem voltak olyan erősek, amennyire azt például a befektetők remélték. Az első negyedéves iPhone eladási számok ugyanis a tavalyiakhoz képest csökkentek. Pedig még a Wall Streeten is meg voltak győződve róla a pénzügyi elemzők, hogy növekedni fognak.
Ennek ellenére sem volt oka szomorkodni a cégnek, hiszen az iPhone X nem olcsó kis masina… Így a gyengébb számú eladás ellenére is, az Apple negyedéves rekord bevételre tett szert! Ez 88,3 milliárd amerikai dollárt jelentett egész pontosan. Cook vezérigazgatója elmondta, hogy az iPhone X felülmúlta a cég elvárásait, és a minden eddigi legjobb negyedévhez vezetett. Még akkor is, ha ez a negyedév most úgy esett, hogy 1 héttel rövidebb időintervallumot foglalt magába, mint az egy évvel ezelőtti ugyanezen időszak (idén 13, tavaly 14 hét).
„Nagy örömmel számolhatunk be az Apple fennállásának legerősebb negyedévéről, széles alapokon nyugvó növekedéssel, ami az eddigi legmagasabb bevételhez vezetett egy friss iPhone modelltől.” – Tim Cook, az Apple vezérigazgatója
Cook még azzal is kiegészítette, hogy a modell a novemberi forgalomba kerülése óta, minden egyes héten a legkeresettebb termék.
Az időszakban összesen 77,3 millió darab iPhone készüléket adtak el, amivel viszont nem támasztották alá a sokat emlegetett „szuper ciklus” teóriát. Az érték a Wall Street elemzők 80 millió darabos eladáshoz képest azért alulmaradt. A tavalyi, ugyanezen időszakra vonatkozó eladási számokat pedig 1%-kal múlta alul, kvázi szinte stagnált.
Ugyanakkor az iPad eladások a tavalyihoz képest 6%-kal emelkedtek, 13,1 millió eladott darab iPaddel. A Mac eladások viszont csökkentek valamelyest, 5,3-ról 5,1 millió eladott darabra. A szolgáltatások piacán, és az egyéb eladott termékeknél 18, illetve 36%-os növekedés tapasztalható az eladásokban.
Úgy tűnik, azzal, hogy a cég áttért egy magasabb árkategóriájú termékre, ha maguk az eladások stagnálni is látszanak, mégis képesek voltak jelentős bevétel növekedést felmutatni. Vagyis az üzletpolitika kifizetődőnek látszik, még akkor is, ha egyelőre nem ők lesznek az egytrillió dolláros vállalat.
Az Apple pénzügyi igazgatója, Luca Maestri beszámolt róla, hogy a részvényesek részvényenként 16%-os nyereséget könyvelhetnek el, valamint, hogy a negyedév során 14,5 milliárd dollár jutott a befektetőknek.
Cook szintén izgatottan nyilatkozott az aktív készülékekről, ahol véleménye szerint a cég „új mérföldkőhöz érkezett”. Januárban az aktív, telepített készülékek száma elérte az 1,3 milliárdot, ami két év alatt mintegy 30%-os növekedést jelent.
Forrás: Apple