Még a Wall Streetet is meglepte az Apple frissen kiadott jelentése a harmadik pénzügyi negyedévről. Az Alma sikere egyelőre töretlen.
A június 30-án zárult harmadik negyedév (Q3) a bevételek szempontjából általában nem éppen a legfényesebb időszaka az évnek a mobilgyártóknál. Általában. Ehhez képest az Apple rekordot zárt. A vezérigazgató Tim Cook pedig a negyedéves beszámolón a termékbemutatón már megszokott jelzőhalmozással fejezte ki örömét.
„Izgatottan számolunk be az Apple eddigi legjobb júniusi negyedévéről, és az egymást követő negyedik negyedévről, ahol két számjegyű növekedést értünk el. – nyilatkozta Tim Cook. – A Q3-as eredményeinket az erős iPhone eladások, a szolgáltatásoknak és a viselhető technológiák eladásai vezetik, de egyformán örülünk a kínálatunk termékeinek és szolgáltatásainknak.”
A vállalat negyedéves bevétele 53,3 milliárd amerikai dollár volt, ami 17 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A részvényenkénti nyereség 2,34 amerikai dollár, ami 40%-kal magasabb tavalyhoz képest. A nemzetközi értékesítés a Q3 ideje alatt a bevétel 60%-át hozta.
Ezek után gondolhatjuk, hogy a vezér igen elégedettnek tűnt a beszámoló alatt. A tech részvények visszaesése ellenére az Apple masszívan tartja magát, úgyhogy a jelentésre még a Wall Streeten is igen rácsodálkoztak.
A kritikusok szerint az iPhone X ára nevetségesen túltolt, kétes húzás, míg végül kiderült, hogy inkább briliáns húzás volt így feltolni az árat. Az iPhone X volt a legkeresettebb modell a negyedévben, és nagyjából megoszlott a vásárlók az Androidról váltók és a hűséges Apple rajongók között. Az iPhone eladások különben az egy évvel ezelőtti azonos időszakhoz képest nem növekedtek szignifikánsan.
A Macről a jelentés alatt ellenben nem esett túl sok szó, ami nem véletlen. A befektetőket, amíg a számok magasan vannak, feltehetően ez nem is érdekli annyira. Ezen a fronton viszont már nem olyan rózsás a helyzet, tavaly ilyenkorhoz képest jelentősen csökkentek az eladások 4,3-ról 3,7 millióra estek vissza. Az iPad eladások szintén csökkentek, bár nem olyan jelentősen, mint a Mac.
A bevételeket láthatóan húzzák az „egyéb termékek”, ahol a tavaly ilyenkor 2,7 millió eladott darab idénre 3,7 millióra nőtt. Mivel a HomePod a jelentések szerint egyelőre igencsak gyengélkedik az erős versenytársak miatt, és kiemelkedő Beats forgalomról sem érkezett jelentés, így kirajzolódni látszik, hogy az Apple Watch egyre népszerűbb a felhasználók körében.
A leginkább húzó ágazat mégis a szolgáltatások, ahol az eladások 7,2 millió darabról 9,5 millióra növekedtek.
Forrás: Apple