Megérkezett az Apple első negyedéves 2020/Q1 pénzügyi jelentése.
Az Apple pénzügyi negyedévei nem követik a naptárat a klasszikus értelemben, így az első negyedéves jelentés mindig a megelőző 3 hónapra vonatkozik. Ez esetben 2019 utolsó naptári negyedévére, vagyis az ünnepi időszakra. Az almás vállalat története legdurvább karácsonyi forgalmát produkálta köszönhetően az iPhone és a viselhető technológiáknak.
A Cult of Mac táblázatán jól látható, az elmúlt évek negyedéveinek teljesítménye és azok változása. A számok ezres nagyságban értendők, vagyis az árbevétel 91,8 milliárd.
Az előző év ugyanezen időszakához képest ez 8,8%-os növekedés, de így is magasabb volt bármelyik korábbi ugyanezen periódusban. 2018 negyedik negyedévéhez képest a profit évről évre emelkedett, tavalyhoz képest 11,3%-kal.
Az iPhone továbbra is a cég legfontosabb terméke. Noha azt egy ideje már nem közlik a pénzügyi jelentésekben, hogy pontosan hány darab készüléket adnak el. Ez csak azért lenne érdekes, mert a bevétel ugyan magas, a tavalyihoz képest nőtt, de pl. két évvel korábban mégis jobb negyedévet zártak.
A viselhető technológiák egy csokorba gyűjtve láthatóan igen jól erősödő szegmens. Az AirPods és Apple Watch eladások drámai 37%-kal nőttek már egy évvel ezelőtti periódushoz képest is. A jelentés azonban arra sajnos nem tér ki, hogy ez külön-külön milyen eredményt jelent termékenként.
A szolgáltatások szintén egy olyan terület, ami dinamikus fejlődést és bevételnövekedést mutat. Ne felejtsük el, hogy az Apple TV+ szolgáltatás is erre az időszakra debütált.
Kevéssé áll jól a Mac eladások szénája. Ez azért is szomorú, mert az állítólag várva várt 16 colos MacBook is erre a periódusra került piacra. A tablet eladások szintén csökkennek, pedig az új iPad Pro szintén az ünnepet megelőzően került forgalomba, erősítendő az eladásokat. Fogalmazhatunk úgy, hogy ez nem jött be. Ettől függetlenül Almáéknak az elmúlt időszakot tekintve igazán semmi oka panaszra.