Az IDC nemzetközi elemző- és piackutató cég 2017-re vonatkozó adatai alapján az iPad továbbra is a legnépszerűbb tablet a világon.
A pénzügyi jelentések alapján 2017-ben az Apple összesen 43,8 millió darab iPadet adott el, míg a másik két jelentős gyártó, a Samsung 24,9, az Amazon pedig 16,7 millió darabot értékesített. Ez azt jelenti, hogy a tablet piac két másik nagy gyártója együtt 41, 6 millió darabot forgalmazott, ez pedig még mindig 2,2 millió darabbal kevesebb az almás vállalat által forgalmazottnál.
Az almás cég piaci részesedése 26,8 százalék volt 2017-ben, ez pedig azt jelenti, hogy nagyjából minden négy eladott tabletre jutott egy iPad. Almáék piaci részesedése pedig évről évre 2.5 százalékkal növekszik.
A múlt héten közölt negyedéves pénzügyi jelentés szerint a legutóbbi pénzügyi negyedévben az Apple 5,8 milliárd amerikai dollár bevételt könyvelhetett el iPad eladásokból. Ez 6 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbi, ugyanerre az időszakra vonatkozó adatokhoz képest.
Az iPad átlagos eladási ára 111 250 forint körül alakult 2017-ben, egy évvel korábban viszont még 105 750 forint körül volt, de ezt az iPad Pro árak egy kicsit feljebb tolták.
2016-ban ugyan némi visszaesést mutattak az eladások, de ettől függetlenül az iPad a megjelenése óta, kitartóan a világ legnépszerűbb tablet készüléke. Idén az iPhone X-hez hasonlatos káva nélküli modell megjelenését várják, pletykálják, amiben a Home gombot és a Touch ID-t a Face ID váltja. A 9,7 hüvelykes költségkímélőbb iPad modellről egyelőre nincs pletyka.