Az iPhone 6 óta nem vitték így az iPhone-okat
A Hong Kong-i központú elemzőcég, a Counterpoint kimutatása alapján az iPhone 12-es széria készülékei majdnem olyan ütemben fogynak, ahogy anno az iPhone 6 készülékek. Azoknak, akik már nem emlékeznek, az iPhone 6 viszonylag nagy váltásnak bizonyult az iPhone 5-höz képest nem csak mert a 4 hüvelykes kijelzőt 4,7 hüvelykes váltotta, de a piacra került az iPhone 6 Plus is, a maga 5,5 hüvelykes kijelzőjével, ami akkor bizony igen méretes darabnak számított. iPhone-hoz képest pláne. Ráadásul a 3G képes telefonokat akkor váltotta a 4G technológia, ahogy a készülékek 2020-tól támogatják az 5G-t.
Az elemző cég a hálózati támogatás mellett az OLED kijelzőkre való átállásban látja az iPhone 12 vonzerejét. (Bár akad olyan az elemzőcégtől független forrás, akik szerint az iPhone 6 tulajdonosok most váltották le korábbi telefonjaikat.)
Ugyanakkor az emelkedett eladásszám egész biztosan rekord bevételeket eredményez majd az Apple-nek, hiszen a készülékek ára régóta a legmagasabb. Ráadásul az előállítási költségüket, noha az említett OLED kijelzők ára növelte ugyan, de a kihagyott kiegészítők feltehetően kompenzálják is. Arról nem is beszélve, hogy a kiegészítőforgalomban is elképzelhető számottevő fellendülés, még akkor is, ha sokan utángyártott töltőfejet vásárolnak.
2020 októberében az almás készülékek aránya is a legmagasabb volt az amerikai piacon, és ez a trend az előjelzések alapján csak tovább nő.
Ami a vásárlók döntéseit illeti, az is változott már az iPhone 11 óta is. A fogyasztók ugyanis nagyobb érdeklődést mutattak pl. az iPhone 12 Pro Max iránt, ami a készülékeladások mintegy 29 százalékát tette ki. Míg egy évvel korábban a vásárlók az iPhone 11 Pro Max készülék iránt kevésbé lelkesedtek, az eladások csak mintegy 25 százalékát adta ez a modell.
Ugyanakkor az Amerikai Egyesült Államokban ez a modell még sikeresebbnek bizonyult. Az iPhone 12 Pro Maxból a globális eladások 40%-a az amerikai piacon zajlott áprilisig. Így a térségben a legtöbbet vásárolt készülék lett december óta. Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy a mobilszolgáltatók promóciói is ezt a modellt nyomták a leginkább.
A sikeres iPhone 12-széria eladásokhoz még az is hozzátartozik, hogy az iPhone 11-nél jóval kevésbé érintették a karantén lezárások. Azt a trendet figyelték meg ugyanis, hogy a felhasználók a lezárások idején sokkal jobban ragaszkodtak a meglévő készülékeikhez a járvány bizonytalan gazdasági következményeitől tartva. Közülük azonban sokan rögtön váltottak az iPhone 12-re amint elérhetővé vált.
Az Apple következő pénzügyi beszámolója júliusban esedékes, úgyhogy majd ott is kiderül, hogy mi a helyzet, valóban az iPhone 12 hozza-e el az újabb eladási szuperciklust.
iSzerelés | Cím: 1193 Budapest, Üllői út 264. | Nyitva: hétköznap 10-18, szombaton 9-13 óráig