Az Apple termékeket a felhasználók régóta a minőséggel és a felhasználóbarát kezelhetőséggel azonosítják. Az utóbbi időben azonban valahogy megszaporodott a bugok, és a biztonsági rések száma. Ez pedig cseppet sem tesz jót az Apple hírnevének. Hiába a jó dizájn, ha a felhasználók azt szeretik az Apple termékekben a legjobban, hogy jól működnek. Amikor pedig egyszer csak az eszközök mégsem működnek olyan jól, akkor az emberek el fognak pártolni a cégtől…
Bugok, bugok mindenütt
Az utóbbi egy-két évben lassanként tendenciává válik, hogy minden egyes frissítéssel az Apple rajongók valami szoftverproblémával néznek szembe. Néhány hiba csak apróbb, néhányat csak a felhasználók egy része érzékel, vagy adott alkalmazásokat érint, viszont sajnos előfordul, hogy igenis alapvető, mindennap használatos appok használatát érintik.
A bugok immár nem is kifejezetten csak az iOS eszközöket sújtják. Például alig több mint egy hete robbant ki a MacOS High Sierra hiba-botrány. A biztonsági résnek köszönhetően bárki beléphetett az érintett Mac gépekbe az adott eszköz jelszava nélkül, pusztán azzal, hogy begépelte a „root” szót a felhasználónévbe, a jelszót pedig üresen hagyta…
A hardcore rajongók ritkán akadnak ki a bugokon, sőt általában gyorsan keresnek megoldást, hogy hogyan lehet őket megszüntetni, kiküszöbölni, majd elterjesztik az Apple fórumokon addig is, amíg megérkezik a megmentő újabb frissítés. Viszont mindez akkor is utal valamire. Méghozzá arra, hogy az Apple problémákkal néz szembe. A szoftverfejlesztési metódusuk egyre inkább kezd a figyelem központjába kerülni. Nagyon nem lesz jó, ha a dolgok így haladnak, mert lassanként a felhasználók keserű szájízzel tekintenek majd a cseppet sem olcsó eszközökre…
Az iOS 11-nél csak baj van
Az iOS 11 a mélypont. A legutóbbi rendszerfrissítés szeptemberi debütálása óta hiba, hiba hátán. Szinte minden felhasználó találkozhatott fagyásokkal, működési nehézségekkel, idegesítő hibákkal és megmagyarázhatatlan üzemidő csökkenéssel, „merüléssel”. Ráadásul egyelőre még minden kiérkező frissítésnél jött egy újabb hiba.
Kezdődött azzal, amikor az iOS 11.1 telepítése után sokan képtelenek voltak „i” betűt gépelni a készülékeken, mert a szoftver „a” betűre helyesbítette egy másik furcsa karakter társaságában. Az iOS 11.1.1 frissítés ezt helyrehozta, de jött a következő, amikor az „it” (angolul „ez/az”) szót a szoftver „I.T.” rövidítésre cserélte. Ezek után sokakban felmerült a kérdés, hogy egyáltalán tesztelték a frissítést, mielőtt kiküldték? Volt ennek egyáltalán bétája?
Szintén ciki volt a számológép hibája is, ami a lassú animáció miatt egyszerűen valótlan eredményeket adott ki, ha a felhasználó túl gyorsan ütötte be a számokat.
A baj az, hogy a sornak még közel sem volt ezekkel vége. Sokan rálegyintenek az ilyesmire, hogy ezek az apróságok, ugyan kit érdekelnek. Hiszen nem életbevágóak. Az viszont, hogy az iOS 11.1.2 frissítés december 2-a után szinte használhatatlanná tett több millió iPhone-t a világon, már ezeknek a felhasználóknak sem volt vicces. Kiderült, hogy az iOS 11.1.2 nem volt éles december 2-án. Úgyhogy 00:15-től a készülékek elkezdtek összeomlani, ha egy harmadik féltől származó app helyi értesítést küldött. Az jelentette az egyetlen megoldást, ha a felhasználók az összes értesítést kikapcsolták, vagy visszaállították a dátumot az iPhone-on.
A sürgető problémát meg kellett oldani, úgyhogy idő előtt kidobták az iOS 11.2 verziót. Ennek mindösszesen egy nappal korábban került ki a bétája, vagyis feltehetően közel sem volt még készen arra, hogy kikerüljön a felhasználók széles tömegéhez, de nem volt mit tenni, a helyzetet nagyon gyorsan meg kellett oldani.
A Mac sem maradt ki a szórásból
A feljebb már leírt MacOS High Sierra biztonsági hibát követően az Apple nagy önostorozásba kezdett és elnézést kért a felhasználóktól. Természetesen megnyugtattak mindenkit, hogy vizsgálják is az ügyet, bár ez aligha hat meg bárkit is, akinek esetleg ilyen módon lopták el adatait, vagy tudtak hozzáférni a számítógépükhöz.
A Mac-felhasználóknak is jutott másmilyen bug persze. Rögtön a fenti biztonsági-botrányt követően, december 1-én a macOS némi időhurokba került. Mindenképpen egy 13. hónapot is hallucinált, teljesen figyelmen kívül hagyva, hogy egy év mindösszesen 12 hónapból áll. A bibi csak az volt, hogy ezzel a 13. hónappal folyamatosan zaklatta a felhasználókat. (Legalábbis azokat, akik használják a Console-t.)
Ami sok, az sokk
A régi Apple felhasználók tudják, hogy az almás cég rendszerei sohasem voltak mentesek a hibáktól, ahogy egyetlen operációs rendszer sem az, lehet az. A gond viszont ott kezdődik, hogy mostanában túl sok a bug, és súlyosak is akadnak.
Steve Uffelman iOS fejlesztő azt csiripelte a Twitterén, hogy az Apple fennállása óta ő még sohasem látott annyi hibát, mint az iOS 11-nél és a macOS High Sierránál.
Márpedig egy olyan cégnél, mint az Apple ez azért nem elfogadható. Nem csak azért, mert minden erőforrásuk adott ahhoz, hogy normálisan megcsinálják a szoftvereiket, hanem a termékeik árszabása miatt is. Ideje, hogy ne csak marketing szövegként emlegessék a több millió felhasználójukat, hanem biztosítsák számukra azt a hardver és szoftver minőséget, amit elvárnak és elvártak, amikor megvásárolták a termékeiket. A tendencia, ami most folyik, hosszútávon komoly presztízsvesztéshez vezethet egy olyan vállalatnál, amit eddig a stabil szoftver-hardver kombó fémjelzett.
Forrás: CultofMac