Az Apple szerint nem oké, ha pletyka is van a hírek között
Az almás rajongói oldalak arról híresek, hogy a hírek között minden második, harmadik Apple hír egy pletyka. Elvileg minden érkező hírt, ami a jövendőbeli eszközökről jelenik meg, azt a rajongói oldalak pletykaként kezelik. Ugyanakkor igen gyakran elhangzik a kiszivárogtatás szó is.
Általában nem lehet eldönteni, hogy a megjelent híresztelés, ami a még be nem mutatott készülékekről jön az valóban kiszivárogtatás, spekuláció vagy éppen figyelemhajhász kitaláció.
Azt például lehet tudni, hogy az Apple maga általában hét pecsét alatt őrzi a titkait, és igen szigorú protokollt vár el ez ügyben nem csak az alkalmazottaktól, de a beszállítóitól is. Egyszer egy interjúban mesélt az egyik összeszerelő gyárban eltöltött egy évéről egy kínai fiatalember. Ő azt állította, hogy az aláíratott titkossági szerződéseken túl, biztonsági beléptető rendszer mellett folyamatosan felügyelőkkel és kamerákkal figyelik a dolgozókat, valamint a mobilkészüléket (vagy bármilyen más eszközt, amivel képet lehet rögzíteni) sem lehet a munkaterületekre bevinni. Szerinte a legújabb készülékek összeszerelése alig néhány héttel a hivatalos bemutató keynote előtt kezdődik meg, így a dolgozók nem nagyon kerülhetnek kapcsolatba jóval előbb a gyártandó készülékkel sem.
Ennek ellenére általában már néhány hónappal egy-egy készülék bemutatója után érkezni kezdenek a pletykák az elkövetkező készülékekről, ami így folytatódik még napokkal az újabb készülékbemutató előttig.
Úgy tűnik, hogy most viszont betelt a pohár az Apple-nél
Valószínűleg elegük lett az álhírek sokaságából, vagy éppen a lelőtt poénokból. Július végén történt ugyanis, hogy az Apple figyelmeztető levelet küldött ki a kiszivárogtatóknak. A levelek célpontja Kína volt, a kiszivárogtatások központja, és az Apple-t képviselő jogi cégektől eredt. A levélben kicsit érthetetlen módon arra hívják fel a kiszivárogtatók figyelmét, hogy mekkora kárt okoznak ezzel különféle cégeknek, amelyek kiegészítőket gyártanak a legújabb eszközökhöz. Azzal érvelnek, hogy bizonyos kiegészítőgyártók, amelyek előre akarnak dolgozni a készülékmegjelenésekre, hamis információk alapján készítik el a termékeiket, amelyeket aztán nem tudnak eladni… Az Apple a rossz méretre gyártott kiegészítőkkel kapcsolatban azt is nehezményezi, hogy nem passzolnak a telefonokra, és ezzel az ő márkájukat rombolják.
Persze az sem maradt ki a dörgedelmes levélből, hogy a kiszivárgott információk mind hamisak. Majd ezt agyoncsapva ugyanakkor szó esik arról, hogy a be nem mutatott almás termékekről szóló híreknek valós reklámértéke van, amit a kiszivárogtatók károsítanak. Valamint, hogy ez illegális visszaélés az Apple üzleti titkaival. Arról nem is beszélve, hogy csalódottá teheti az Apple vásárlókat, ha a pletykák később nem bizonyulnak igaznak.
Érezhetően felmerül némi elletmondás a levélben. Egyrészt, hogyha a kikerülő pletykák mind hamisak, akkor milyen reklámérték károsul és milyen üzleti titkok kerülnek kiadásra? Miért aggódik az Apple azon gyártók miatt, amelyek nem Made for iPhone szabvánnyal rendelkeznek? Miért is lenne bárkinek márkaromboló csalódás, ha egy pletyka nem valósul igaznak később?
Nem tudom. Kívülről szemlélve ez sokkal inkább úgy hat, és arra arra utal, hogy az Apple nagyon berágott azokra, akik mégiscsak valós kiszivárogtatásokat hoznak össze.
Forrás: Macrumors.com