Érvényes-e még az iPhone jótállása?
Fontos téma, mert sokan nem tudják pontosan (csak nagyjából), hogy mikor jár le az iPhone-juk jótállása. Az ökölszabály, hogy az iPhone (és az Apple) készülékek garanciális időszaka a vásárlás időpontjától számított 1 év.
Azt azért feltehetően mindenki tudja, hogy a vásárlást igazoló pénzügyi bizonylatot, legyen az pénztárblokk, számla vagy bármi a később esetlegesen felmerülő javítási igény érvényesítéséhez meg kell őrizni. Úgyhogy tegyétek el biztos helyre, őrizzétek hét lakat alatt, mert a vásárlást valamilyen módon igazolni kell garanciális javítás esetén.
Ugyanakkor azért sem árt tudni, mert az esetlegesen felmerülő szervizválasztás okán is jelentősége van, hogy meddig érvényes az iPhone jótállása. Amennyiben ugyanis lejárt, akkor a márkaszervizeken kívül a garancián túli szervizek (mint pl. az iSzerelés) is szóba jöhetnek. A megbízható garancián túli szervizek, általában gyorsabban és kedvezőbb árakon elérhetők a márkaszervizeknél.
Az iPhone jótállási idejét a legegyszerűbben magában az iOS (vagy iPadOS) rendszerben lehet ellenőrizni.
Tehetitek mindezt: a Beállítások → Általános → Infó → Korlátozott jótállás menüpontban. A pontos dátum szerepel itt, vagy megtudható, hogyha már lejárt.
Előfordulhat, hogy az eszköznek valami olyan meghibásodása van, hogy egyszerűen nem tudjátok valamiért bekapcsolni. Ilyenkor a mysupport.apple.com oldalon ellenőrizhető a készülék jótállása. Ehhez azonban szükség van az Apple ID azonosítóra, amit szintén sajnos sokan nem tudnak. Utóbbinak a megjegyzése legalább olyan fontos, mint a pénzügyi bizonylat.
A felületre bejutva ki kell választani a használt készüléket (akiknek több is van, az mind megjelenik itt), és a jótállással kapcsolatos további információk között lesz található a lejárati dátum.
Az említett felületen amellett, hogy kiderül, a készülék tulajdonosa még jogosult-e hibajelenség esetén szerviz igénybevételére, az is megtudható, hogy esetleg van-e kiterjesztett szervizszerződése (pl. AppleCare Protection Plan, vagy AppleCare+).
A törés, a beázás, a készülék illetéktelen felnyitása, vagy bármilyen nem rendeltetésszerű használatból eredő hibajelenség garanciavesztő hatállyal jár, vagyis a javítása még akkor sem lesz díjtalan, az Apple márkaszervizben, hogyha egyébként az egyéves korlátozott jótállás nem járt le.
Lejárt az iPhone-od jótállása (vagy bármely Apple készülékedé), de hibajelenséget tapasztalsz, esetleg összetört a kijleződ, vagy a hátlapod? Válaszd szervizünket, az iSzerelést. Immár 11. éve javítjuk garancián túli Apple készülékeiteket nagy gyakorlattal, szakértelemmel és felkészülten.
Cím: 1193 Budapest, Üllői út 264. | Nyitva: hétköznap 10-18, szombaton 9-13 óráig.