Face ID hiba előfordulhat…
Akadt olyan, akinek még rögtön az iOS 13 telepítését követően merült fel ez a hiba, de olyan is, akinek az iOS 13.5 verziónál fordult elő. (Jelenleg 13.6.1 frissítésnél járunk.) Vagyis nem feltétlen verzióspecifikus.
A hibajelenség, hogy (általában épp frissítést követően) a felhasználónak problémái akadnak a Face ID-vel. A Face ID hiba lehet már régóta beállított funkció esetén, hogy egyszercsak simán nem működik, de akadt olyan is, hogy beállításnál érkezett hibaüzenet, miszerint a funkció nem elérhető, és a felhasználó próbálkozzon később.
Face ID hiba – hibaelhárítás 1.
Ez lesz a legegyszerűbb, de sokaknál működött. Megoldás úgy hangzik, ahogy a Kockafejek tévésorozat jelmondata: „Próbálta már újraindítani?”. A vicc az, hogy a felhasználók beszámolói szerint nagy százalékban ez az egyetlen egyszerű lépés mindent megoldott. Bár a hiba feltehetően valahol az iOS 13 rendszerben lehet „elásva”, de eléggé jellemző felhasználói magatartás, hogy a telefonokat sohasem kapcsolják ki. Mivel minden műszaki eszköznek, beleértve az okostelefonokat is, szüksége van időnként erre, így állandó használat mellett a hibalehetőségek is nagyobbak.
Szóval, legelső próbaként kapcsoljátok ki, majd 30 másodperc elteltével vissza, ez az újraindítás, hátha ennyi is elég.
Face ID hiba – hibaelhárítás 2.
Hogyha a sima újraindítás nem vezetne eredményre, szintén megoldás lehet a kényszerített újraindítás. (Force restart)
Ennek elvégzéséhez a következő a teendő:
Az oldalsó hangerőnövelő gombot nyomjátok le, majd gyorsan engedjétek fel. Utána a hangerőcsökkentő gombot nyomjátok le, majd ugyanígy gyorsan engedjétek fel. Végül tartsátok lenyomva az (ellenkező oldalon) az oldalsó gombot addig, amíg meg nem jelenik az Apple embléma.
(Ez egyébként más iOS hibáknál is működőképes hibaelhárítás lehet, illetve akkor, ha a telefon lefagyott, vagy a képernyő sötét maradt.)
Face ID hiba – hibaelhárítás 3.
Ellenőrizzétek a Face ID beállításait, hogy a frissítés során véletlenül nem állítódott-e el valami. Beállítások – Face ID és jelkód
Itt látható, hogy a Face ID be van-e egyáltalán állítva, vagy esetleg a frissítés során törlődött. Ennek függvényében lehet továbbmenni.
- Hogyha be van állítva, ellenőrizzétek, hogy nem kapcsolódtak-e ki például a feloldáshoz való használat, vagy appokhoz. Lehet, hogy csak ez állítódott át, akkor kapcsoljátok be, hogy a kapcsolód a zöld jelzésen álljon.
- Hogyha valamiért nincs beállítva, újra be lehet állítani.
- Hogyha be van állítva és már túl vagytok a kényszerített újraindításon, akkor megpróbálhatjátok egy alternatív arc beállítását a sajátotokkal, hátha valami olyan változás történt rajtatok, ami miatt bezavarodott a funkció.
- Legvéső esetben, hogyha nem akar működni, pedig mindent jónak véltek, és már túl vagytok egy (vagy kettő) kényszerített újraindításon, akkor a Face ID alaphelyzetbe állítsa rezetálja a korábbi beállításokat. Így újra be kell állítanotok majd a Face ID-t, de ezután azért már működnie kellene.
Az, hogy működnie kellene viszont nem jelenti, hogy mindenképpen fog, a felhasználói beszámolók szerint még itt is akadt, aki abba a hibaüzenetbe futott, amit már a cikk elején is írtam (a funkció nem elérhető…).
Utóbbi esetben a legdrasztikusabb megoldás magának az iPhone-nak az Alaphelyzetbe állítása. Beállítások Alaphelyzetbe állítás Beállítások alaphelyzetbe állítása. Ezzel a készülék adatai nem törlődnek, de minden beállítás igen. Nem csak a Face ID beállításai, hanem sajnos az össze többi alkalmazásban is.
Noha itt még mindig tovább lehet menni, de a telefon teljes tartalmának törlése már elég drasztikus módszer, így ezen a ponton már érdemes szakszerű segítséget kérni az ügyben, és persze az ilyen jellegű törlések előtt a biztonsági mentés készítése létfontosságú.
Garanciális telefonok esetében a szolgáltató és a szakszerviz állhat rendelkezésetekre, garancián túli telefonok szoftverezésére pedig fordulhattok hozzánk is. Adatmentés, adatköltöztetés az iSzerelésben.
1193 Budapest, Üllői út 264.