Amikor az iPhone némasággal büntet, avagy a beszédhangszóró és a csengőhangszóró meghibásodása igen gyakori.
Az iPhone készülékek leggyakoribb meghibásodásai között találkozhatunk a beszédhangszóró és a csengőhangszóró hibájával. Vannak olyan hibajelenségek, amiket kiszűrni, vagy utolérni nem túl könnyű, ám ennek a kettőnek a diagnosztizálása viszonylag egyszerű.
Nincs hang
A legfőbb hibajelenség a beszédhangszóró és a csengőhangszóró esetében is az, hogy nincs hang.
A beszédhangszóró esetében, amit – ahogy a nevéből is sejthető – főként a hívások során használunk, nem halljuk a hívót rendesen, vagy egyáltalán nem halljuk. Még akkor sem, ha egyébként megpróbáltuk teljesen felhangosítani a készüléket. Ilyenkor jellegzetesen az alsó hangszóró továbbra is működőképes.
A csengőhangszóró hibájánál értelemszerűen éppen fordítva. A készülék alsó hangszórója nem ad ki hangot hívásnál, kihangosításnál, videó lejátszásánál.
Mindkét esetben hibajelenségként előfordulhat, hogy ugyan még szól, ad ki hangot a készülék, de recsegés tapasztalható, vagy egészen halkan és tompán szól csak a készülék.
Ugyanakkor, ha a telefon teljesen néma, és egyik hangszóró sem ad ki hangot, akkor előfordulhat, hogy alaplapi alkatrész meghibásodása, akár az úgynevezett audió IC romlott el.
Szerviz előtt
Viszont még mielőtt megijednénk, és tévesen azt hinnénk, hogy a készülékünk hibás, érdemes néhány dolgot végigpróbálni, mielőtt szervizhez fordulunk.
Mikor hangszóró hibára gyanakszunk, vagy akár bármilyen más hibára, érdemes legelőször is ellenőrizni, hogy az oldalsó Csengő/csendes kapcsoló véletlenül nincs-e eltolva. A kapcsolónak olyan helyzetben kell állnia, hogy a narancsszínű elem ne látszódjon.
Továbbá azt is érdemes ellenőriznünk a készüléken, hogy a „Ne zavarj!” módot nem aktiváltuk-e véletlenül. Ilyenkor az állapotsávon egy kis félhold jelenik meg, illetve a Vezérlőközpontban fehér jelzéssel látszik a félhold a bekapcsolt állapotot jelezve.
Nézzük meg azt is, hogy például egy videó, vagy hangfájl lejátszásánál is tapasztalható-e hanghiba. A készülék teljesen néma, vagy telefonálásánál használható, de nem játszik le hangot? Esetleg pont fordítva?
Csatlakoztassuk a fülhallgatót, hogy ellenőrizhessük azon keresztül hallható-e hang, és csak a beépített hangszórók valamelyikével van gond, vagy azon keresztül is néma a készülék.
Végül pedig, indítsuk újra a készüléket, és nézzük meg, hogy a hiba továbbra is fennáll-e. Noha ez egy eléggé egyértelmű cselekvésnek tűnhet, előfordul, hogy mégsem jut eszünkbe. Pedig gyakran már ez önmagában megoldja a hibát. Ha viszont nem, akkor sajnos ideje irányba venni az iSzerelést, vagy egy választott szerviz.
iSzerelés
Még írásunk után is bizonytalan a hibajelenséggel kapcsolatban, vagy éppen, ezután lett biztos abban, hogy mi a gond? Látogasson el kispesti szervizünkbe, kedvező áron és gyorsan diagnosztizáljuk, majd megjavítjuk garancián túli készülékét. Az elvégzett munkáinkra 6 hónap garanciát vállalunk.
Árainkról honlapunkon tájékozódhat, vagy Facebook oldalunkon érdeklődhet.
1193 Budapest, Üllői út 264.
Nyitva: hétköznap 10-18 óráig, szombatonként 9-13 óráig.