Az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) sajtóközleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy október 24-től a mobilszolgáltatók már nem kérhetnek azért plusz pénzt, hogy a szerződés letelte után a megvásárolt készülékeket hálózatfüggetlenítsék.
Azok számára, akik nem próbálkoztak még azzal, hogy a szolgáltatónál függetlenítsék hűségidejük lejárta után a készülékeket, eláruljuk, eddig ez nem volt olcsó. A gyakorlat alapján a szolgáltatók különféle akár nem is túl alacsony összegeket kértek azért, hogy a náluk vásárolt készülékek hálózatfüggőségét feloldják. Mostantól ezért viszont nem kérhetnek pénzt.
Természetesen ez nem vonatkozik azokra, akiknek a konkrét, aláírt hűségideje még nem járt le. Nekik kizárólag akkor van joguk élniük az ingyenes függetlenítéssel, ha a készülék árát maradéktanul kiegyenlítették előre. Ha ezt megteszik, vagy megtették a szolgáltatónak természetesen nekik is költségmentesen kell elvégezni a hálózatfüggetlenítést.
Az NMHH a szabályt rögzítette a számhordozás részletes szabályairól szóló rendelet módosításában. Vagyis a szolgáltatókat az ingyenes függetlenítésre jogszabály kötelezi. (Már amennyiben vitatnák…)
Az NMHH véleménye szerint így a fogyasztóknak csökken a szolgáltatóváltás költsége, vagyis növekszik az infokommunikációs javak elérésének esélye.
Valószínűleg sokan fogadják majd nagyon pozitívan a hírt, ugyanis az NMHH adatai alapján 2017 februárjában Magyarországon a számhordozások száma átlépte az 1 milliót. A mobilszámokat 2004. május 1. óta lehet hordozni. Azóta a folyamat annyira leegyszerűsödött, hogy akár 2 munkanapon belül is elintézhető. A számhordozást a fogyasztóknak a kiszemelt, új szolgáltatónál kell kérni az új előfizetői szerződés megkötésekor. Az egyetlen, amire igazán figyelni kell, hogy a korábbi mobilszolgáltatónál ne legyen 30 napnál régebbi számlatartozás és, hogy az előfizető ne szüntesse meg a korábbi szolgáltatónál a szerződését, ez már az új szolgáltató feladata lesz.
Forrás: MTI, NMHH