A napokban hozzánk került egy „talán” beázott MacBook, ami nem kapcsolt be.
A beázott eszközök időszaka még csak közeleg, de mi már kaptunk egy „talán” beázott MacBook laptopot, amiről hamar kiderült az igazság. Nemhogy beázott, de a víz szabályosan szétette az alkatrészeit. Az eszköz menthetetlen volt. Ezzel az esettel hívnánk fel a figyelmet arra, hogy vigyázzatok eszközeitekre.
Akik megfordultak már nálunk, illetve visszatérően járnak hozzánk, azok tudják, hogy őszintén el szoktuk mondani az ügyfeleknek a problémákat, és a lehetőségeket. Esetenként akár azt is, ha egy eszköz menthetetlen. Mert, ha arról van szó, hogy tényleg látunk esélyt a javítás sikerére, akkor mindig megtesszük akár a lehetetlent is. Viszont, ha tudjuk, hogy nincs esély, akkor nem áltatjuk az ügyfeleket hamis ígéretekkel.
Sokan azért is bizalmatlanok a garancián túli Apple szervizekkel, mert előfordulnak helyek, ahol az azonnali profit reménye előbbre való az ügyfélelégedettségnél. Kifizettetik a pillanatnyi és várhatóan nem túl hosszúéletű megoldásokat, ahol aztán az eszköz gyorsan csődöt mond, de még az ügyfél rákölt egy kicsit előtte. Nos, mi az ilyesmit nem tartjuk etikus hozzáállásnak.
Talán beázás…
Ezzel az eszközzel egy hölgy kereste meg szervizünket. Az ügyfél azzal hozta el a MacBookot, hogy nem működik, és nem kizárt, hogy beázott. Töltővel sem kapcsol be, a kijelző sötét. Miután kinyitottuk, láttuk, hogy bár a csatlakozó sem volt a helyén, a beázás olyan mértékű, a víz szabályosan „megette” a belső alkatrészeket, így az eszköz sajnos kilehelte a lelkét.
A történet tanulsága, hogy ha úgy sejtjük, az eszközünk beázott, akkor nagyon gyorsan vigyük el szervizbe, ne könnyebbüljünk meg azért, mert „jé, működik”. Közel sem biztos, hogy az alkatrészek közé nem került víz. Márpedig a folyadék lassú gyilkos az elektronikus eszköz belső terébe jutva. A talánok nagy része a szervizben kiderül, és nyoma van. Inkább fizessünk egy bevizsgálást feleslegesen, vagy akár egy karbantartást, szárítást, mint hogy elveszítsünk egy értékes eszközt, ahogy a hölgy is. Ahogy a mellékelt példa is mutatja, az már régen baj, ha egy eszköz tüneteket produkál egy esés vagy „talán” beázást követően.
Talán inkább karbantartás
Ami a karbantartást illeti, a MacBookok és iMacek esetén jó tudni, hogy másfél-kétévente szükségük van rá az eszközöknek. Amellett, hogy a hővezető paszta is másfél-két év alatt kiszárad, még ráadásul használat során meglepően sok kosz is kerül a gépbe. Sokkal több, mint azt a felhasználók hinnék, ha pedig olajos közegben használják, vagy dohányoznak a közelében az még rosszabb. A sok por ráül az alkatrészekre, akár bele is ragad. Minél több por kerül az eszköz belsejébe, annál inkább csökkenti az alkatrészek élettartamát. A MacBook alaplapra integrált alkatrészeit cserélni pedig költséges és nem is mindig lehetséges. Hát, ezért tanácsos gondoskodni az Apple számítógépekről.
Talán ezek alapján már érthető, miért javasoljuk a megelőző karbantartásokat. Várjuk szervizüzletünkbe új és visszatérő ügyfeleinket, akár MacBook, iMac vagy más Apple termék szakszerű karbantartásáról, vagy javításáról van szó. Az alábbi elérhetőségeken vagyunk találhatók, árainkról pedig a honlapunkon tájékozódhat.
iSzerelés | iPhone, iPad, MacBook szerviz – Mindig érted.
1193 Budapest, Üllői út 264., Telefon: +36 (30) 820 2059