Azt szokták mondani, hogy minden kezdet nehéz… Nos, miért is lenne ez máshogyan az iPhone XS szériával? Első körben töltés problémák kerültek elő.
Szinte törvényszerű egy-egy új iPhone bevezetésekor, hogy felszínre kerülnek olyan hibák, amelyek csak tömeges használatbavételkor mutatják meg magukat. Nincs ez máshogy az iPhone XS szériával sem.
A hibajelenség a következő: egyes iPhone XS és iPhone XS Max modellek nem érzékelik a vezetékes töltést tétlen állapotban. Mindaddig, amíg a felhasználó fel nem éleszti a készüléket, az nem érzékeli, hogy csatlakoztatták a Lightning porthoz és nem kezd el tölteni.
A hiba teljesen random módon sújtja a készülékeket. Az Unbox Therapy videójában 9 készülékből nagyjából minden másodikat, amiből az egyik XS Max még egy olyan hibát is produkált, hogy miután felélesztették és felismerte a töltést, utána nem lehetett újra feléleszteni, ami a vlogger, Lewis szerint szintén elő-előforduló hibajelenség.
A rajongói oldalak a hibáért az iOS 12-t teszik felelőssé, pedig az átállás egyelőre simábbnak tűnt, mint tavaly az iOS 11-nél. Az iOS 12-n belül is a korlátozott USB-módot okolják, ami ugye még az iOS 11.4 verziónál került a rendszerbe. Csakhogy ez a funkció elvileg akkor kellene, hogy működjön, ha a telefon legalább egy hétig inaktív, és azért került beépítésre a rendszerbe, hogy ne lehessen kábelen keresztül illetéktelenül adatot kinyerni a telefonból. Még a biztonsági funkció bevezetésekor volt is kisebb ribillió belőle, hogy az FBI nem túlságosan volt elragadtatva tőle…
Node, a jelenlegi helyzetet, ha ez is okozza, akkor is bugról van szó. Nem is beszélve arról, hogy Lewis videóján egészen nyilvánvalóan látszik, hogy a telefonok nemhogy nem egy hete inaktívak, de még öt perce sem. Mielőtt végigcsinálja a tesztet, előtte zárolja a készülékeket és legelőször egy iPhone X-en mutatja be, hogy hogyan kell működnie a töltésfelismerésnek csatlakoztatást követően.
Különben vezeték nélküli töltésnél a hiba nem jelentkezik, kizárólag a vezetékes csatlakozásra áll, láthatóan akkor sem minden készüléket érint.
Akármennyire is szoftverhiba sejthető a háttérben, a gond az, hogy ilyen árszabás mellett az Apple nem engedhetné meg ezt magának. Arról viszont már olvashattunk, nem ritka jelenség, hogy tudnak a hibákról és ennek ellenére forgalomba küldik a készülékeket.
iSzerelés
Dél-Pest legnagyobb garancián túli szervizében várjuk Apple készülékeit javításra! Kijelzőcsere, akkumulátorcsere, szoftverezés, karbantartás vagy csak adatmentés? Készséggel állunk rendelkezésére az Üllői út 264. alatt.