Az Apple három év után újra a világ legértékesebb márkája.
Az Apple három éve átadta a koronáját, most pedig visszavette. A Brand Finance piackutató és pénzügyi tanácsadó cég globális 500-as listáján a világ legértékesebb márkájának az almás céget nevezte meg. Három éve a cupertinóiak az Amazonnak „adták át” a stafétabotot, és most szépen vissza is vették tőlük.
Az almás vállalat márkaértéke egyetlen év alatt 87%-kal növekedett, ami elég szép eredmény ahhoz képest, hogy az előző listán még 8,5%-os csökkenést mutattak. Jelenleg nem kevesebb, mint 263,4 milliárd amerikai dollár a márkaértékük a tavalyi 140,5 milliárd dollárhoz képest.
Ez a kirobbanó növekedés nem pusztán az első helyre volt elegendő, de arra is, hogy a harmadikról lépjenek fel a dobogó első helyére. (Ehhez képest az Amazon márkaértéke 254,2 milliárd amerikai dollár, és „csak” 15%-kal nőtt tavalyhoz képest. Míg Almáék nagy vetélytársa, a Google tavalyi ezüstérmét, bronzra cserélte 191,2 milliárd dolláros márkaértékkel és mindösszesen 1%-os növekedéssel az egy évvel korábbiakhoz képest.)
A Szilícium-völgyi nagyok közül a Microsoft a negyedik (117,1 milliárd USD), a Facebook a hetedik (81,48 milliárd USD). Az amerikai telekommunikációs cég, a Verizon kilencedik (68,9 milliárd USD).
Az Apple másik nagy versenytársa, a Samsung stabilan tartja az ötödik helyet a rangos listán, igaz idén 94,5 milliárd dollárról 102,6 milliárd dollárra emelték értéküket.
Noha az Apple növekedése hatalmas lett, és az ő pozíciójukból ez a dobogó csúcsára lépést jelentette, mégis van cég, aminek a növekedési mértéke az övékénél is nagyobb, még akkor is, ha értékük egyelőre meg sem közelíti az almás céget. Ez pedig nem más, mint a Tesla, ami brandértékét egyetlen év alatt 158%-kal emelte (így 32 milliárd USD). Erre eddig egyetlen vállalat sem volt képes.
A tavalyi év nagy vesztesei ugyanakkor a repülőgépgyártók és a légitársaságok volt, körülkben nem ritka a 40%-os márkaérték csökkenés sem.
Forrás: MTI