A helyzethez képest egész jó számokat villantott az Apple.
Az Apple minden pénzügyi negyedévekre vonatkozóan kiad egy tájékoztató elemzést a befektetői részére. Míg naptár szerint a január és március közötti időszak az első félév, pénzügyi szempontból Almáéknál ez a második pénzügyi negyedévnek minősül, ami egész pontosan március 28-án zárult le. Az erre vonatkozó adatokat tették közzé tegnap.
Ez az időszak már nehézségekkel tűzdelt volt a cupertinói cégnek is. Számtalan boltbezárás, a kínai járványügyi helyzet miatt fennakadások a beszállítói és gyártói láncon, home office munkavégzés Cupertinóban (is), sorolhatnák. Ezek után mindenki azt várta, hogy a cég rémes adatokat közöl majd, de meglepő módon nem így történt!
A társaság negyedéves nettó árbevétele 58,3 milliárd amerikai dollár volt, ami 1%-kal növekedést jelent az ugyanezen időszakra vonatkozó múlt évi adatokhoz képest. Ezzel az előzetes becsléseket abszolút túlteljesítették.
Tim Cook közlése szerint a növekedés fő pillére, vagy ha úgy tetszik a húzóágazat a szolgáltatásoké volt ebben a negyedévben, de a viselhető technológiák is igen jól teljesítettek. Egy minden eddigi bevételt megfejelő adat érkezett a szolgáltatásoktól, és egy negyedéves rekord a viselhető technológiák szegmensétől.
Számszerűsítve ez annyit tesz, hogy a szolgáltatások 13,3 milliárd dolláros bevételt termeltek, ez a tavalyi ugyanezen negyedévhez képest majdnem 16%-os növekedést jelent, akkor ugyanis ez az adat 11,5 milliárd dollár volt.
Tavaly több új szolgálatást is bevezették a termékpalettára. Az újdonságok, az Apple News+, Apple TV+, Apple Arcade és Apple Card mind, mind hozzájárulnak a folyamatos növekedéshez. Például egyedül az Apple News-nak Cook szerint 125 millió aktív felhasználója van havi szinten. Természetes az alap és fő bevételi forrás, az App Store is kétjegyű növekedést mutat.
A viselhető technológiák (köztük az Apple Watch, a kiegészítői és az AirPods készülékekkel, de az otthoni eszközöket, mint a HomePodot is ide sorolják) a negyedévben 6,3 milliárd dolláros bevételt generált, ami a tavalyi 5,1 milliárd dollárhoz képest szintén jelentős növekedés. A szegmens bevételei a negyedévben meghaladták a Mac (5,4 milliárd), és az iPad (4,4 milliárd dollár) eladásokat is.
A termékek üzletága ettől persze még nem áll jobban, mert összességében 3%-ot csökkent tavalyhoz képest. Az iPhone bevételek 7%-os, míg az iPad bevételek 10%-os csökkenést mutatnak.
A vállalat természetesen megnövekedett működési és fejlesztési költségekkel működött a kialakult járványhelyzet következtében, de még így is viszonylag jó eredménnyel zártak mindennek tükrében. Úgy tűnik, hogy szinte elpusztíthatatlanok.