Az Apple Vision Pro egy teljesen új kategóriaként mutatkozott be, már a cég weboldalán is van egy külön Vision szekció, ami azt mutatja, hogy itt nem csak egyetlen termékről lesz majd szó. A végső cél egy kontaktlencse, ami láthatatlanul lenne jelen életünkben, és ezen keresztül élvezhetnénk a kiterjesztett valóságot, az AR-t.
Ez azonban teljes mértékben a sci-fi kategóriába tartozik, még a tudomány jelenlegi állása szerint is. Ami elérhető távolságon belül van, az nem más, mint egy okos szemüveg, ami kinézetre megszólalásig hasonlít “buta” társára, amit látásjavításra használunk.
Az Apple Mark Gurman szerint beépített kamerával ellátott okosszemüvegeken és AirPods-okon dolgozik, amelyek 2027-ben kerülhetnek forgalomba. Az eszközök állítólag részei az Apple azon törekvéseinek, hogy a Vision Pro headseten túl a kiterjesztett valóság termékcsaládját szélesebb körben is el tudja terjeszteni, a kockákon kívül, hétköznapi emberek körében is.
Az új AR-termékek megjelentetésére azért kerülhet sor, mivel a Vision Pro kihívásokkal néz szembe a piacon. Sok felhasználó szerint a 3500 dolláros headset túl nehéz a hosszabb használathoz, drága és túlmelegedésre hajlamos. Az eszköz iránti érdeklődés a jelentések szerint a bevezetése óta csökkent, és az eladások elmaradtak az Apple várakozásaitól.
Legutóbbi „Power On” hírlevelében Gurman arról számol be, hogy az Apple Vision Products Group most a Vision Pro-n túlra tekint, és a Meta Ray-Ban együttműködéséhez hasonló okosszemüvegek piacra dobását fontolgatja. Az okosszemüvegek és a kamerával felszerelt AirPods a Vision Pro vizuális intelligencia képességeibe fektetett milliárdokat hivatott hasznosítani. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy az eszközök elemezzék a környezetüket, és releváns információkat nyújtsanak a felhasználóknak.
Egy még idén érkező szoftverfrissítés hasonló funkciót hoz majd az iPhone 16-os modellekbe: A felhasználók képesek lesznek megnyitni a Kamera alkalmazást, és egy tárgyra mutatva egy kattintás és nyomva tartás gesztussal információt kapni az adott tárgyról. Ha például egy étteremre mutatunk, megjelenik a nyitvatartási idő és az értékelés, míg ha egy növényre mutatunk, azonosítani tudjuk a növényt. Ha a vizuális feltérképezést olyan tárgyakkal használjuk, amelyeken dátum van, például egy szórólapon, akkor a dátumot hozzáadhatjuk a Naptár alkalmazáshoz.
Az Apple okosszemüvegei és a kamerával ellátott AirPods még csak a tervezés fázisában vannak, de állítólag az Apple stratégiáját képviselik, hogy a kiterjesztett valóság funkcióit elérhetőbb formájú eszközökbe hozzák. A vállalat állítólag aggódik az AR-piacon elfoglalt jelenlegi pozíciója miatt, mivel a Meta már alacsonyabb áron kínál okosszemüveget.
Gurman megemlítette az Apple közelebbi Vision Pro iterációkkal kapcsolatos terveit is. A headset 2000 dollár (735.000 Ft) körüli árú, olcsóbb változata már jövőre megérkezhet, míg a Vision Pro második generációja egy továbbfejlesztett processzorral a hírek szerint 2026-ra várható.
Forrás – MacRumors