Tanulságos történetet mutatott be az amerikai Quinn Nelson a YouTube csatornáján egy videóban. Egyébként nagyjából ennek a nyilvánosságnak is köszönheti, hogy mostanra úgy fest, pont kerül a kényes ügy végére.
Node, miről is van szó?
A YouTuber két napja közzétett egy videót, amiben elmesélte a szomorú történetét, hogy milyen kálvárián ment át az új iMac Pro készülékével.
A történet valahol ott kezdődik, hogy Nelson olyan iMac Prót vásárolt, ami kompatibilis a korábbi VESA fali tartójával. Erre az iMac Pro konfigurációja során, az Apple Store-ban van lehetőség. Mintegy extra 30 000 forintért választható egy szerelőkészlet az 1,8 millió forintos eszközhöz.
A szóban forgó szerelőkészlet a kiegészítő panelt 5 csavarral rögzíti a fali tartóhoz és a géphez. Ezzel addig nem is volt gond, amíg 2-3 hónap használat után, Nelson nem akarta áthelyezni az asztali lábazatra az iMacet. A gondok itt kezdődtek…
A minőséginek gondolt VESA-tartó csavarjai egyszerűen eltörtek. A konstrukcióból kifolyólag, ezzel együtt pedig lehetetlenné is vált a Pro áthelyezése… A YouTuberben felmerült, hogy talán ez azért történt, mert nem arra találták ki a terméket, hogy valaki le-fel rakosgassa a fali tartó és állvány között, noha erre vonatkozó figyelmeztetést nem olvasott a felhasználói kézikönyvben. Ő mindösszesen egyszer akarta áthelyezni a gépét.
Az Apple telefonos ügyfélszolgálatához fordult segítségért, ám onnan elhajtották azzal, hogy mivel a VESA nem Apple termék, ezért sajnos nem tudnak terméktámogatást nyújtani. Ugyanakkor nem adhatják meg a beszállító elérhetőségét sem…
Ezt Nelson csak azért nem értette, mert a termék a megrendeléskor az iMac Pro konfigurátorban a VESA-szerelőkészlet gyári kiegészítőként vásárolható (ez most is így van – a szerk.), sőt a gyári, Apple logós használati kézikönyv is VESA modellként nevezi az Apple terméket! Ennek ellenére a terméktámogatási ügyfélszolgálat szerint nem.
A YouTuber megoldotta hát magának a dolgot, már el is felejtette, majd egy újabb hónap elteltével, újra át akarta helyezni a gépet. Újabb csavar tört el. Ekkor úgy döntött, inkább személyesen próbálkozik egy Apple Store-ban. Itt már valamivel segítőkészebbnek bizonyultak vele, ugyanakkor kiderült, hogy csak szervizvezetőnek van képesítése az iMac Pro javításra.
Így az ígért 3-5 napos javítás több mint két hétre tolódott, amit szintén benyelt. Ám a döbbenet azután jött, hogy elhozta a gépet. A szervizből távozva, még az autójánál észrevette, hogy alaposan elbántak az iMac Pro asztali lábával. A felvétel tanúbizonysága szerint összekarcolták és el is törték. Visszavitte, megígérték, hogy cserélik. Mikor viszont hazaért, ezután már szétcsavarozta a VESA-panelt is, hogy miként csinálták meg. Egy újabb csavar tört bele a panelbe, és a készülékét is összekarcolták.
Vagyis a túlárazott, rossz minőségű alkatrészek csak a gond egyik részét jelentették. A másik hasonlóan nagy gond, hogy a szervizben nem bántak profi módjára az Apple egyik legdrágább termékével…
Twiterre kiírt tájékoztató szerint az ügy vége az lett, hogy a YouTube videója kapcsán Nelsont megkereste az Apple, és ingyenes készülékcserét ajánlottak, sőt a „különleges ügyfélszolgálat” is jelentkezett, hogy meg szeretnék vizsgálni a kérdéses minőségű VESA szerelőkészletet.
A kérdés azért csak ott maradt, hogy vajon akkor is így történt volna, ha Nelson beszámoló videója az ügyről nem kap nagy nyilvánosságot? Hát, ezt nem tudhatjuk, azt viszont igen, hogy nem ő az egyetlen, akinek meggyűlt a VESÁ-val a baja, és nem az egyetlen, akinek az iMac Próhoz nem tudtak megfelelő terméktámogatást biztosítani.
A történet nem itthon történt, de attól még nem kevésbé szomorú. Elrettentő példa minden igényes szervizes számára. Hiszünk benne, hogy az itthoni garanciális szervizek nagyobb körültekintéssel és nagyobb hozzáértéssel járnak el akár ennyire drága, akár megfizethetőbb termékekről van szó.
Az iSzerelésnél ugyan garancián túli szerviz-szolgáltatásokat kínálunk, de szerelőink szakértelemmel és nagy körültekintéssel dolgoznak. Mindent megteszünk ügyfeleink elégedettségéért, sőt a javításokra és az általunk beszerelt alkatrészekre 6 hónap garanciát vállalunk. Szinte az összes Apple termék szerelésére felkészülten várjuk ügyfeleinket, akár alaplapi javításokra is!