Azt hiszed, elromlott az iPhone-od? Közel sem biztos!
Szervizünkben nem ritka, hogy elszomorodott felhasználók érkeznek, akik azt hiszik, hogy gond van a készülékükkel. Egy rövid hibaelemzés után azonban kiderül, szerencsére nincs is nagy baj…
Távol álljon tőlünk, hogy bárkit is megítéljünk, azért, mert valami elkerülte a figyelmét, vagy véletlenül elállított valamit a telefonján. Ugyanakkor elő szokott fordulni, hogy az utóbbi helyzetek állnak elő. Ezt pedig megelőzheti alábbi listánk arról, hogy mit érdemes ellenőrizni egy iPhone-on mielőtt szervizhez fordulnánk.
A törött kijelző, a beázott készülék, a gyorsan merülő, akkucserére érett telefon, az viszonylag tiszta sor. Ugyanakkor érkeznek az ügyfelek, hogy nem működik a Wi-Fi, nem lehet hívást bonyolítani, homályosan fényképez a telefon, fagyogat az iPhone… A hibák noha valóban jelezhetnek hardveres problémát, de az eseteken nagy részérben ez nincs így. Ezért érdemes előtte megtenni, ami megtehető.
1. Újraindítani próbálta már?
Akadnak, akik nagyjából amióta megvették, nem kapcsolták ki a telefonjukat… Viszont nagyon meg tudnak lepődni, hogy miért fagyogat, akadozik, vagy produkál egy rakat fura hibát.
Javasoljuk, hogy a hibaelhárítást a felhasználó oldalon mindig kezdjétek ezzel a lépéssel. Az iPhone újraindítása egy ki- majd újra bekapcsolást jelent, ami sok megmagyarázhatatlan jelenségre gyógyírt jelenthet. Elvégre a telefon is egy műszaki eszköz, amit időről időre célszerű pihentetni… Legalább egy kikapcsolás erejéig. Például heti egyszer hibajelenség híján is.
2. App-hibaelhárítás
Amennyiben egy hiba adott alkalmazással összefüggésbe hozható (pl. egy alkalmazás rendszeresen összeomlik), akkor három út is áll előttünk.
- Az alkalmazás kényszerített leállítása
Ez a szolidabb módszer. Ilyenkor a Home gombbal rendelkező iPhone-oknál (iPhone 8 szériáig) az említett Főgomb kétszeri gyors megnyomásával késztethetjük, hogy megjelenítse a futó (és háttérben futó/futott) alkalmazásokat. Innen kiválasztható közülük a problémás app, ami aztán egy határozott felfelé tett suhintással bezárható. Gyakran az újbóli indításnál, már megfelelően működik a szoftver. - Az alkalmazás frissítése
Ha esetleg nem automatikusan frissülnek az alkalmazások (Beállítás → Általános → Alkalmazásfrissítés a háttérben), akkor egy iOS rendszerfrissítést követően mindig érdemes ellenőrizni az alkalmazások frissítéseit is, ha van új, akkor pedig letölteni. - Az alkalmazás újratelepítése
Mikor sehogy sem sikerül zöld ágra vergődni az adott applikációval, akkor legdrasztikusabb, de gyakran megfelelő megoldás törölni, majd újratelepíteni.
3. A néma iPhone
Egy tényleg bagatell ügy, amikor a felhasználó temeti a hangszórót, mert nem cseng a telefon. Nem ritka, hogy sikerül figyelmetlenül átkapcsolni a némító billenő kapcsolót. Ezért, ha ez a hibajelenség felmerül, mindig legyen ez az első, amit ellenőrzünk!
A második pedig az, hogy felmerül nem takarja-e valami a hangszórót alul. Előfordul, hogy rossz tokot választunk, ami teljesen kitakarja a hangszórót/ hangszórókat.
4. iPhone hálózat nélkül
Nincs Wi-Fi, nincs GSM hálózat, nincs mobilinternet, nincs semmi… Viszont van helyette repülő, vagy van félhold az állapotjelző csíkon.
A helyzet az, hogy sokan a némításhoz hasonlóan teljesen véletlenül, észrevétlenül (pl. a Vezérlőközponton keresztül) aktiválják a „Ne zavarj!” vagy akár a Repülő üzemmódot.
- A „Ne zavarj!” (félhold ikon) elnémítja a hívásokat, a jelzéseket és az értesítéseket, de az ébresztések viszont továbbra is megszólalnak. Ilyenkor aktív a Wi-Fi, Bluetooth és GSM kapcsolat is.
- A Repülőgép üzemmódnál (repülő ikon) nem lehet hívást indítani vagy fogadni, nem üzemel a Bluetooth, a Wi-Fi, sőt a mobiladat sem.
5. Homályos fotók
Noha a homályos fotók valóban jelezhetnek kamera problémát, azért megesik, hogy csak egyet jeleznek: kívülről bepiszkolódott a kamera. Ezért ennél a hibajelenségnél mindig legyen első, hogy egy rongyra vagy fültisztítóra kevés alkoholos tisztító folyadékot juttatunk, és ezzel óvatosan megtöröljük a kamerát. Néha csodákat tesz, és jóval költséghatékonyabb egy kameracserénél.
6. Tokkal ütve
Feljebb már utaltunk arra, hogy a tokok vagy akár a teljes készüléket beborító fóliák is okozhatnak galibákat.
Ilyen lehet például a kamerába belógó tok. Bár készülnek olyan tokok, amelyek alkalmasak többféle iPhone modellre is, de akad olyan is, ami bár jónak tűnik, a kamera kivágása mégis eltér. Ez pedig túlmutathat az esztétikai problémán, mert előfordul, hogy a tok széle valóban belelóg a kamerába, így homályos foltot eredményez a képen.
Sőt, még fényképezésnél maradva, az sem kizárt, hogy egy fehér tok például nagyon csúnyán veri vissza a vakut, és ezért nem sikerülnek a képek megfelelően.
A fém tokok és bumperek is megviccelhetik a felhasználókat. Ezek valóban nagyon dekoratívak, de nem ritka, hogy olyan ügyesen leárnyékolják az iPhone házban futó antennákat, hogy akadozik a Wi-Fi, rossz a GSM jel, és egyéb finomságok…
Mindezzel persze nem azt akarjuk mondani, hogy ne használjatok tokot. Sőt, éppen ellenkezőleg: igenis használjatok a készülékhez MEGFELELŐ és megbízható forrásból származó, minőségi tokokat!
Szeretnénk mindenképpen kiemelni, hogy az iSzerelésnél mindig szívesen látunk mindenkit és legjobb tudásunk szerint segítünk. Függetlenül attól, hogy a hiba felhasználói figyelmetlenségből fakad-e. Hiszen ez bárkivel előfordulhat. Ugyanakkor azért az bárkit sikerélménnyel tölthet el, amikor maga is meg tud oldani egy hibát az iPhone-ján, ezért igyekeztünk ezekkel a tippekkel segítségetekre lenni.
Legyen szó egy észre nem vett némításról, vagy komolyabb szakértelmet igénylő feladatokról, mint alaplapi javítás, kijelzőcsere, akkumulátor csere, hangszórócsere, vagy bármilyen elromlott iPhone alkatrész javítása, cseréje, szoftverezés, várunk Benneteket szeretettel látványszervizünkben!