A kínai hölgy egy iPhone 12 Pro Max készüléket rendelt…
Az almás világ ma délután egy pillanatra a kelet-kínai Anhuj-tartomány felé tekintett, ahova egy igen különleges iPhone 12 Pro Max csomag érkezett. Illetve a gond pont az volt, hogy nem érkezett…
A kínai közösségi oldalon, a Weibón tette közzé pénteken azt a videót a hölgy (Liu), amiből kiderült, hogy a 256 GB-os iPhone 12 Pro Max telefon rendeléséből egy doboz almás joghurtot talált mindössze, telefon helyett.
A készüléknek, amire feburár 16-i rendelése alkalmával mintegy 10 099 jüant (1563 $-t) költött, hűlt helye volt csupán az egyébként addig bontatlan csomagban. A dolog pikantériája, hogy ráadásul a rendelést nem máshol, mint a hivatalos online Apple Store-ban adta le.
Ugyanakkor a hölgy elmondása alapján a csomagot nem közvetlenül a futártól vette át, hanem egy közeli csomagátvételi ponton, ahova a beleegyezésével helyezte el a futár.
Természetesen, amikor kiderült a csalás, a hölgy azonnal bejelentette a rendőrségen, és mind az Apple, mind pedig a szállítási partnerük, az Express Mail Service (EMS) biztosította őt afelől, hogy kivizsgálják az ügyet. A kínai Global Times sajtóorgánum megkeresésére az EMS képviselője meg is erősítette ezt.
Az eset a kínai közösségi médiában igen nagy port kavart, az embereknek meglódult a fantáziája és igen sok verzió született a „misztikus eset” lehetséges megoldására, hogy miként változott át az iPhone 12 Pro Max hirtelen almás ívójoghurttá.
A legtöbben a futárra tippelnek, sőt kiderült, akad, aki hasonlóan járt, bár ott más jellegű terméket, limitált kollekciós cipőt egyszerűen kivették a dobozból, noha azt is nagy világcég márkaüzletéből rendelték. Mások arra gondolnak, hogy Kínában egyre gyakoribbak a csalások, ahol online webshopok élethű másolatait hozzák létre a weben, majd úgy fogadják a megrendelést, mintha az eredeti oldalon adta volna le a rendelést. Természetesen az így megrendelt termékek sohasem érkeznek meg.
Egy igazságügyi szakértő szerint, ha bebizonyosodik, hogy a megrendelő hölgy egy ilyen „hamis” oldalon rendelt, akkor szervezett csalás ügyében indul majd nyomozás.
Természetesen az sem kizárt, hogy valaki a szállítási láncon belül egyszerűen csak kicserélte a telefont egy mókás almás joghurtra.
Az Apple azt megígérte, hogyha náluk történt hiba, akkor amellett, hogy megkapja a telefont, Liu még kompenzációért is folyamodhat. Ám, hogyha kiderül, hogy valaki szánt szándékkal rosszhiszeműen vette el a telefont, akkor annak komoly következményekkel kell szembenéznie.
A tanulság minden esetre az, hogy bárhonnan is rendelünk az interneten keresztül, alaposan nézzük meg az oldalt, az elérhetőségét, az adatvédelmi nyilatkozatot, és a domaint is ellenőrizzük, hogy tényleg ott járunk-e, ahol szeretnénk.
Sajnos, még a nagy cégeknél is előfordulnak ilyen botrányok, tavaly például az Amazon saját alkalmazottai úgy félmillió amerikai dollár értékű árut emeltek el, aminek persze meg is lett a maga jogi következménye.
Az iSzerelés webshopjaiban, a BaseusShop.hu-n és az AppleWatchShop.hu-n egyaránt ügyelünk a biztonságra, és lehetőséget adunk személyes átvételre is az Üllői úti üzletünkben.
Forrás: Global Times, Kína