Rosszszándékú szervizes miatt az Apple szívta meg
Tudjátok, amikor egy szerviz blogjára ír az ember, akkor egy ilyen hír az felkavaró. Mert egyetlen igazi, megbízható szervizben sem történhetne meg ilyesmi. Nem az Almát sajnálom, amiért rövidebbek lettek pár millióval. Azt sajnálom, hogy a rendes szervizek renoméját rontja az ilyesmi.
A Telegraph brit, konzervatív lap adta hírül a sajnálatos esetet, miszerint az Apple 21 millió amerikai dollár kártérítést fizetett egy ügyfélnek, akinek javításra továbbított készülékéről képek kerültek fel a Facebookra.
Az eset régebbi, még 2016-ban történt, hogy az Apple beszállítója, a Pegatron által Kaliforniában működtetett szerződéses Apple szervizből kikerültek az adatok. Egy akkor 21 éves főiskolai hallgató iPhone készüléke elromlott, ezért beküldte a szervizbe. A jogi iratok tanúsága szerint, mialatt a készüléke javítás alatt állt, a szervizesek 10 alulöltözött és szexvideóból származó képet posztoltak.
Bár a pontos összeg a jogi iratokban nem szerepel, „multimillió dollárként” hivatkoznak rá a „súlyos érzelmi megviselés” miatt kifizetett kártérítésre. Illetve az kiderült, hogy a védő 5 millió dollár kártérítésért folyamodott eredetileg. Mivel azonban a károsult hölgy ügyvédei megfenyegették a cupertinói vállalatot a magánszféra megsértésé miatt indítandó perrel is, így az Apple jobbnak látta fizetni a durva PR botrány elkerülése miatt. Elvégre az adatvédelem áll az almás vállalat zászlajára tűzve…
A Telegraph megkeresésére kiadott közleményben az Apple kijelenti, hogy az ügyfeleik magánéletének védelmét „rendkívül komolyan” veszik, és hogy az idő közben kivizsgált esetben „súlyos szabálysértést” állapítottak meg, ami „azonnali lépéseket” vont maga után, valamint azt, hogy tovább szigorítják a beszállítói protokollokat.
Mindezt azért osztottuk meg Veletek, mert szeretnénk ezúton is kifejezni, hogy mennyire elítéljük az ilyen jellegű magatartást. Valamint, hogy egy korrekt szerviz esetében, még ha nincs is hivatalos szerződése gyártóval – az Apple vagy más gyártóval – akkor is kötelességük a rájuk bízott készülékek adatait diszkréten és főleg mindenféle adatvédelmi előírás, és emberi erkölcsi mérték szerint tisztességesen kezelni. A szerviz és az ügyfél között egyfajta bizalmi kapcsolat van a rábízott készülékek folytán, ami ellen véteni egyfelől felelőtlenség, tisztességtelen, és cseppet sem kifizetődő a szerviznek, vagy a szervizeseknek. Az iSzerelésnél kiemelt figyelmet fordítunk az adataitok védelmére, talán ezért is bízzátok ránk készülékeiteket több mint 10 éve. Köszönjük a bizalmatokat, és ígérjük, hogy a jövőben sem élünk vissza vele.